31 dec 2007 - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van huubenada vliet - WaarBenJij.nu 31 dec 2007 - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van huubenada vliet - WaarBenJij.nu

31 dec 2007

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg huubenada

31 December 2007 | Myanmar, Mandalay

Hallo Fans,
Op de laatste dag van dit jaar ( van harte gefeliciteerd broertje/zwager) zijn we vanmorgen naar een heeel groot klooster geweest, om tien uur zie je daar zo'n 1200/1300 monikken in rijen van twee, langs grote tafels met eten erop gaan, dit eten is een gift van lokale mensen, zij delen dit ook uit, daarna gaan ze in dezelfde rijen naar hun eigen eetruimte om het in stilte en na een gebed op te eten. Het was een uniek gezicht. Daarna zijn we richting de rivier gegaan om op een bootje te stappen en naar een eilandje af te varen, daar wilde in het jaar plm 1800 de toen heersende koning de grootste pagode van birma laten bouwen , toen deze bijna klaar was, schudde de aarde en viel alles in elkander..... nu is het dus de grootste steenhoop ter wereld. maar je kunt je ongeveer nog wel voorstellen hoe dit geweest moet zijn. ook had hij de grootste klok laten gieten hoogte 4.00 mtr. middellijn ong 5 mtr. die flikkerde ook naar beneden , maar bleef heel, dus toch nog iets heels gezien....
Dan gaan we ons nu voorbereiden op de oudjaarsviering, ( dat is op jullie tijd half 7 vanavond) dus wij zijn eerder in 2008 ... Allemaal een heeeeel fijn uiteinde en een goed begin. OBewaar wat oliebollen want die hebben ze hier niet.....
vuurwerk moeten we waarschijnlijk ook missen , want we hebben nog geen knal gehoord..
blijft erover : bier en witte wijn... als dat er is...
Nou Folks hele fijne avond en misschien tot morgen , want dan gaan we weer reizen naar een andere stad, weet niet of ze daar internet en stroom hebben... blijf mailen , dan mailen wij terug..
kusssssssssssssssssssssssssssssssss

• 31 December 2007 - 11:28

Martin:

Dag Zwagert en Zusje,

Allereerst natuurlijk dank voor de gelukswens, ja ja ik weet nu ook hoe Huub zich voelt met die 57 jaar! Jullie moeten trouwens de hartelijke groeten hebben van jullie magazijn- cq storings-chef de Hr. G de Ruijter. Moest jullie vertellen dat alles onder kontrole was en de "problemen" bij Jan Verhoek opgelost worden cq zijn. Verder geen nieuws. Luitjes geniet ervan en heel heel goed begin van 2008 gewenst van mij, Kids, Roberta alsmede magazijn-chef met vrouw! Take care

• 31 December 2007 - 11:36

Cor En Lieke:

Alle nieuws uit Nederland heeft jullie wel berteikt via deze site. Bij ons gebeurt weinig, buiten een buikgriep! Moet je daar niet teffen denk.
    Rest ons jullie alvast een voorspoedig en gezond 2008 te wensen en tot spoedig ziens.

• 31 December 2007 - 11:59

Hennie En Greet:

Hallo reizigers,jullie berichten en verhalen zijn hartstikke leuk hoor maar om hetzelfde bericht nou 6 keer te sturen is een beetje overdreven vind ik.Een heel fijn uiteinde en een nog beter begin van 2008 toegewenst, ook al is dat deze keer zonder champagne voor jullie maar dat doen jullie thuis maar weer.Groetjes,doe voorzichtig(geen dingen doen die wij ook niet zouden doen) en nog veel reisplezier.Hennie en Greet.

• 31 December 2007 - 18:09

Carla:

nou dat lijkt mij te gek met al die rijen monniken mooie foto;s gemaakt hoop ik?

jullie vieren nu op dit moment.......
    ik moet nog ff Jan uit zijn werk halen en de champagne ligt koud de bollen staan klaar en Paul begint zo direct,
    de opnames liepen mega uit gisteren dus ik haalde Martin z'n verjaardag niet helaas,ik was pas om 3uur thuis vannacht
    ga me nu op de uitzending verheugen er was een heuse bevalling bij,dresscode wit
    en poolhonden kortom veel gekkigheid en chaos zoals we van hem zijn gewent.
    moet nog even wachten met drank,eerst nog rijden,dan neem ik er een paar,ook op jullie
    na 12 uur ff naar Peter

maar alsnog van Harte met jullie broer/zwager
    geniet,have fun,tot later
    Car

• 01 Januari 2008 - 10:38

Jarka:

Lieve Aad en Huub,

Een heel goed 2008! Julie zijn het jaar in ieder geval goed begonnen. Ben erg benieuwd hoe julie de oudejaarsavond hebben doorgebracht. Wij hadden een afspraak met oliebollen, champagne en Jan Jaap van der Wal.

Ik was zondag nog even bij Opa en Oma en daar was Tim ook. Was gezellig. Voor de rest kan ik natuurlijk nog heel veel meer vertelen. Bijv. dat Noah inmiddels twee tanden heeft, dat wij gewoon moeten werken deze dagen, dat Ione maandag 7 januari voor het eerst naar school gaat, dat m'n gordijnen weer gewassen zijn en dat ik vanavond patat eet. Maar ja, jullie verhalen zijn veel interessanter....

Veel liefs van ons allemaal!