Beverly hilbillies - Reisverslag uit Bagan, Myanmar van huubenada vliet - WaarBenJij.nu Beverly hilbillies - Reisverslag uit Bagan, Myanmar van huubenada vliet - WaarBenJij.nu

Beverly hilbillies

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg huubenada

10 Januari 2008 | Myanmar, Bagan

Hallo ,
was echt lachen vandaag, zoals gezegt de olievelden bezocht.je weet niet wat je ziet daar. op elke 5 vierkante meter staat een soort wigwam met daaronder een takel met een lang touw, en als ze mazzel hebben ook nog een benzine motor.ze moeten eerst een gat in de grond zien te maken van doorsnee 15 cm.maar wel plm:1000 mtr diep,dat duurt ongeveer 2 weken.Daarna als ze weer geluk hebben begint de pret,ophalen van de olie,die is niet erg dik lijkt veel op diesel.aan het eind van een lang touw zit een lange pijp waarin zo,n 2 liter in past.dat laten ze zakken tot hij vol zit ,en halen het dan weer op,dat gaat 24 uur per dag door. Soms hebben ze pech,en is er niets in de pijp,dat betekent bronnetje leeg en opnieuw beginnen.als het allemaal goed gaat halen ze plm 300 liter per dag ,en vangen ze 180 dollar van een olie maatschappij,en die vangen aan de pomp dan weer het dubbele.morgen gaan we weg hier richting bangla desh.aan de golf van bengalia,en hopen daar weer te mailen voor nieuwe stories.blijf mailen dan mailen wij terug.
kuzzzzzzzzzzzzzzzzzz huub ada

  • 10 Januari 2008 - 14:28

    Wil:

    Nou Aad je ziet er og goed uit dus het eten is zeker prima daar hé. Ik vind dat met die olie wel een vieze troep hoor. Goede reis naar Bangladesh en hier is het rot weer. Groetjes, Wil

  • 10 Januari 2008 - 14:46

    Zoon T:

    Hoi hoi Nou klinkt allemaal stuk goedkoper dan de benzine hier!! Maar klinkt alsof jullie het leuk hebben!! Erg jaloers!! Hier gaat het ook goed. Huisje bijna klaar .... keuken geverft alles is gewit, behang in de slaapkamer zit er op. En de vloer in de badkamer zit er ook bijna in ga ik morgen afmaken. Dus alles gaat voorspoedig wil morgen naar ikea om een aanrechtblad spoelbak en gasfornuis te halen zodat ik dat als pappa terug is dr in kan bouwen. schoonmaken en als het eff mee zit kunnen we beginnen met verhuizen als jullie terug zijn dus leukste heb ik bewaard.

    Succes daar eff ...... foto's staan evt op mn hyves van mn huisje maar nog nie alle foto's.

    X en have fun !!


  • 10 Januari 2008 - 17:38

    Carla:

    he he Eindelijk de foto's
    fijn je te zien Ada! ik was bijna vergeten hoe je eruit ziet,nu weet ik het weer
    goed dus!!ben er erg blij mee,ook die van Huub gisteren,al duurde het even voordat ik hem herkende.

    Nou een vette oliewinst zit er dus even niet in,ff een poging wagen dus ook niet begrijp ik.
    nou succes voor morgen dan maar weer he!
    het is hier nu 10januari en ik vind dat het alweer lang genoeg geduurt heeft hoor!
    gekheid geniet nog maar !als je terug bent krijg je het weer druk zat en koud is het ook
    kussies

  • 10 Januari 2008 - 22:41

    Dochter T:

    Fijn dat alle foto ruimte toch nog een beetje zin heeft en jullie af en toe een beetje redelijk internet treffen blijkbaar. Ook leuk voor de thuisblijvers om jullie zelf op de foto's te zien. Jaloers makende palmbomen verder, maar gelukkig voor mij nog een paar weekjes wachten. Begin erg uit te kijken naar de vakantie. Druk werkweekje geweest met combi school-overtoom wat nog steeds een beetje zoeken is. Het weekend zit ook weer leuk vol; zaterdag eten in eindhoven ivm johanneke dr verjaardag (dat moet even in eindhoven omdat maud elk moment het volgende kind kan gaan werpen) zondag ga ik op bezoek bij michelle. Ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn omdat ik haar al bijna een jaar niet heb gezien. Ik laat het jullie weten. Dikke kus !!!

  • 11 Januari 2008 - 17:17

    Neef Jo En Nicht Ra:

    zo weer fris en fruitig terug van onze eigen vakantie in the bush en dus weer even achter de compu om te kijekn hoe het oom H en tante A vergaat.

    zo te horen loopt alles op rolletjes, mooie plaatjes trouwens. Ik vind het dan ook erg vervelend dat ik de brenger van slechte getijden moet zijn maar...Jo is nu onze fugi bleu mettalic opel astra aan het verkopen dus helaas H je zal in die ouwe hoerensloep rond moeten blijven rijden!

    inmniddels missen we jullie wel, de eerste paar weken waren we wel opgelucht maar ja jullie vakantie is net als met mijn salaris, het is toch fijn als je weet dat het weer het einde van de maand is en het binnenkort er weer is.

    afijn vanavond ga ik wellicht nog een enkel glaasje drinken met jullie teerbeminde dochter dus dat zal voor jullie wel een geruststelend idee zijn! en morgen lekker op de bank schaatsen kijken maar dat zullen ze bij jullie vast ook wel volgen in de kroegen.

    geniet van de laatste loodjes en hopelijk tot snel!

    kus Jo en Ra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Myanmar, Bagan

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2014

Bijna klaar !!

27 Januari 2008

prachtige en gastvrije mensen

20 Januari 2008

weer veilig thuis

18 Januari 2008

laatste keer bangkok

16 Januari 2008

bootje varen , theetje drinken deel twee
huubenada

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 34489

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2017 - 19 November 2017

Indonesië , land van de eilanden

17 Januari 2016 - 02 Februari 2016

Sri lanka

27 Mei 2015 - 06 Juni 2015

noord india

07 Januari 2014 - 28 Januari 2014

Laos en Cambodja

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: