Vlakte der kruiken - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van huubenada vliet - WaarBenJij.nu Vlakte der kruiken - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van huubenada vliet - WaarBenJij.nu

Vlakte der kruiken

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg huubenada

14 Januari 2014 | Laos, Luang Prabang

Gisteren maandag 13 januari zijn wij vertrokken richting ,de Vlakte der kruiken ,dat is vanaf hier door de bergen en rit van 275 km.
We hebben daarvoor een auto met chauffeur geregeld,want op een andere manier kom je er niet,de reisduur is plm 8 uur want de gemiddelde snelheid ligt rond de 40 km per uur,de chauffeur had een handicap ,hij sprak geen of nauwelijks Engels,dat mocht de pret niet drukken ,dus rij maar voor. Voor het gemak lieten we onze grote rugzakken in luang prabang achter ,en namen het hoog nodige mee in twee kleine rugzakjes,zoals een verschoning geld paspoorten camera enz enz,na 50 km hadden we de eerste stop ,even uitblazen van de hobbelige rit,de chauffeur bleef achter met de spullen die in de auto lagen.Na een half uur gezeten te hebben,en we de auto weer opzochten ,bleek deze in geen velde of wegen meer te vinden,ik kan jullie zeggen ,de paniek was groot,daar sta je dan met je camera wat geld en een telefoon,en verder niks.grote rugzakken in luang prabang ,en de kleine,even weg. Na een half uur met buikpijn en dunne poep rond te hebben gelopen,kwam de auto weer voorrijden,een van de mooiste momenten uit ons leven,wat bleek ,de goede man was even naar een plaatsje verderop gereden,om wat aan zijn auto te laten maken,zonder dat even te melden.De verdere rit richting naar de kruiken was fantastisch,wat een mooi land met mooie mensen,en culturen. Het verdere verhaal volgt,en gaat Ada weer voor,de volgers opschrijven. Dit was mijn gedeelte,blijf ons schrijven dan schrijven wij terug .xxx

• 14 Januari 2014 - 13:03

Jan:

uiteindelijk dus alles in kannen en kruiken:)....ik had jullie beteuterde gezichten wel willen zien tijdens de afwezigheid van de chauffeur!

• 15 Januari 2014 - 09:15

Plien:

Ooohhh wat een toestanden!! wat een stress half uurtje zulen jullie gehad hebben,nou ja het is goed afgelopen gelukkig! wel weer een goed verhaal om te vertellen!
    veel plezier nog!! dikke kus