dagje door de woestijn - Reisverslag uit Bīkāner, India van huubenada vliet - WaarBenJij.nu dagje door de woestijn - Reisverslag uit Bīkāner, India van huubenada vliet - WaarBenJij.nu

dagje door de woestijn

Blijf op de hoogte en volg huubenada

29 Mei 2015 | India, Bīkāner

Hallo,
Vandaag om 9 uur vertrokken om naar Bikaner te reizen, dat is een stadje met een heel mooi fort en diverse tempels , onderweg veel zand gezien levert volgens mij wel mooie foto's op ! Ook door kleine dorpjes gereden en als er dan wat aan de hand is zoals een wegomleiding levert dat heel wat leuke taferelen op ! Iedereen denkt hier dat hij koning van de weg is! Ze krijgen hun rijbewijs bij een pakje boter maar ala de grootste auto heeft de grootse toeter en is de baas , denken ze dan maaaaar er is ook zoiets als verkeerspolitie , in dit geval 1 agent met een fluitje en een knuppel en een stuk of 10 bereidwillige assistenten ( die toevallig stonden te kijken maar er ook wel verstand van hebben ) dat is natuurlijk vragen om toestanden , we hebben erg gelachen , de agent gebruikt zijn fluitje met veel bravoure en owee als je niet meewerkt dan komt ook de knuppel nog tevoorschijn ! Lachen joh , maar na een kwartiertje waren we hier ook weer voorbij. Ook de koeien zijn hier natuurlijk heilig en lopen en schijten overal dus ook op de snelweg ! En in de dorpjes op de markten en bij de huizen bedelen ze om eten , tegen de avond lopen ze weer terug langs , over en op de snelweg . Ze zijn in ieder geval
Lief voor de dieren Marianne Tiemen is hier niet nodig . Kippen hebben we nog niet gezien ( alleen op m'n bord , en in hele kleine stukjes )morgen gaan we eerst naar de ratten tempel daarna weer verder . Gaan nu eerst wat eten en drinken , wederom een goed hotel , ruime kamers met twee airco's ... Tot morgen

• 29 Mei 2015 - 18:01

Edwin:

Dame en heer, jonge en meisje, hier vanuit Griekenland (ook warm) even een berichtje om te laten weten, dat jullie zo leuk schrijven). Wel een beetje spijt, dat wij ook niet van deze Travelbird gebruik hebben gemaakt.
    Genietze en rustig aan.
    Edwin&Ingrid

• 29 Mei 2015 - 21:54

Ria De Groot:

Wat een belevenissen, ik geniet van jullie boeiende verhalen , veel plezier hoor !
    Groetjes en liefs van Martien en Ria !!

• 29 Mei 2015 - 23:06

Cora Plaisant Van Der Wal:

Wat leuk jullie belevenissen van vandaag weer te kunnen volgen
    Gelezen over de rattentempel als je ze over je blote voeten laat lopen brengt het geluk
    Dus sokjes uit
    Las ook dat ze groot en vies kunnen zijn brrrr
    Veel plezier en een hele mooie dag gewenst morgen
    Lieve groet Cora

• 30 Mei 2015 - 08:50

Jarka:

Nou, wat leuk weer om te lezen! Wel een geruststellende gedachte dat het daar allemaal goed gaat met de dieren. Of zijn de koeien daar toch wat uitgemergeld?! Volgens is deze reis een hele belevenis. Oom lekker warm zo te lezen. Ach, alles beter dan op een vrijdagavond op het schoolfeest van de school van je kinderen in de stromende regen tussen de kraampjes doorlopen! Liefs en tot later