onderweg van Jodhpur naar Jaipur - Reisverslag uit Ashok Nagar, India van huubenada vliet - WaarBenJij.nu onderweg van Jodhpur naar Jaipur - Reisverslag uit Ashok Nagar, India van huubenada vliet - WaarBenJij.nu

onderweg van Jodhpur naar Jaipur

Blijf op de hoogte en volg huubenada

02 Juni 2015 | India, Ashok Nagar

Jodhpur de blauwe stad van Radjastan(provincie) weer erg mooi om te zien , wat ze daar gemaakt hebben in het verre verleden en nu . Weet inmiddels dat de hindoe religie erg vreedzaam is en geen dieren dood. Zie de hele dag wandelende biefstukken op vier poten annex melkfabrieken, en geen snippertje vlees op mijn bordje. Soms als ik mazzel heb tik je bij het ontbijt een eitje,want ook dat komt uit een dier , verder alleen jam.begin tante Toos en Ome Gerrit een beetje te missen . Het verkeer onderweg is soms net Russische roulette, en denk dan vaak , dit was mijn laatste vakantie ,mijn bilspieren raken overwerkt, verkeersregels schijnen er wel te zijn , maar niemand houd zich eraan . Ze barsten hier van de hindoe goden ( tempels vol) maar er is er geen een bij die voor een beetje verkoeling kan zorgen, de temp. Zijn zelfs voor de lokale bevolking boven menselijk , vaak boven de 43 Gr. En toch zou ik dit voor geen goud willen missen !
Aangekomen in Jaipur gaan we eerst even tukkie doen. Vanavond wat spatzieren en morgen staat Bharat met een gids te wachten voor wat bezichtigingen in de stad dus morgenavond slapen we ook in dit hotel ! Dat is voor de verandering ook wel weer lekker ! Tot dan XXX

• 02 Juni 2015 - 14:32

Ria De Groot:

Huub en Ada wat zullen jullie je stukje vlees op je bord missen, maar dat hebben jullie er graag voor over want wat jullie allemaal voor indrukken opdoen is wel heel bijzonder, die verzengende hitte lijkt me ook een minpuntje, ook dat mag de pret niet drukken .
    Blijf genieten en veel plezier . Liefs van Martien en Ria !!

• 02 Juni 2015 - 18:03

Cora Plaisant Van Der Wal:

Weer leuk en beeldend beschreven hoe jullie de dag beleeft hebben.
    Mooie foto's ziet er prachtig uit daar.
    Fijne avond en geniet nog heerlijk samen daar
    Lieve groet Cora

• 02 Juni 2015 - 19:52

Jarka:

Stond vandaag op de terugweg van het werk in de file dus de bilspieren zijn volkomen ontspannen. Eenmaal thuis een lekker broodje hamburger gegeten. Smaakte goed. Voor morgen is er heerlijk weer voorspeld, 22 graden. Weer eens wat anders dan 43 graden. Dan maar bbq-en met een portie kipsate. Daar kan zelfs ome Gerrit niet tegen op!

• 02 Juni 2015 - 22:38

Marjan:

Lieve mensen wat een dag weer vandaag voor jullie dan, hier valt niet veel te beleven maar heb dan wel weer een lekker biefstukje op m, n bord hahaha en het is kloten weer hier dat hebben jullie dan weer niet lekker warm hè in India nou ja dat neem je op de koop toe wat is het daar prachtig zeg kijk m, n ogen uit die prachtige blauwe daken van de huizen en laat blauw nou ook nog een lievelinskleur van mij zijn. In ieder geval beleven jullie heel veel in die tien dagen dat jullie er zijn genieten is het sleutelwoord lieve groet van mij xxx.