kleuren en kasten - Reisverslag uit Ashok Nagar, India van huubenada vliet - WaarBenJij.nu kleuren en kasten - Reisverslag uit Ashok Nagar, India van huubenada vliet - WaarBenJij.nu

kleuren en kasten

Blijf op de hoogte en volg huubenada

03 Juni 2015 | India, Ashok Nagar

Beginnen steeds meer te leren van hindoe gebruiken.Aparte religie met bijzondere gebruiken.Een daarvan is het kastenstelsel,moeten wij erg aan wennen.Verdeling van mensen in vier kasten,de hoogste kast zijn de Bramha,dan de Strijders,daarna handelaren,en als laatste het klootjesvolk.Die ruimen de rotzooi op en doen het zware lichamelijk werk.De bovenste groep regelt,en vult zijn zakken ,met wat de tussen liggende groep binnen haalt .Dan heb je nog een groep en dat zijn de gesjochten,die hebben niets krijgen niets slapen vaak op straat en wonen in kartonnen dozen.De kasten groepen trouwen met hun eigen soort,en zeker niet met iemand uit de andere kast,zo houden ze dan ook wat ze hebben.Raar systeem in deze bruisende wereld.Wij noemen dit grove discriminatie.Conclusie valt niet mee uit de kast te komen hier . Met vriendelijke groeten Ada en Huub

• 03 Juni 2015 - 11:29

Richard:

lijkt toch misschien wel een beetje op wat er hier gebeurt. Het heeft hier alleen geen naam. Toch. ..?

• 03 Juni 2015 - 18:21

Cora Plaisant Van Der Wal:

Kijk jullie maken een mooie reis mee en wij leren weer wat van het hindoeïsme
    Geniet nog lekker daar
    Groetjes

• 03 Juni 2015 - 18:41

Lieke :

Schitterend verhaal zo maak je nog eens wat mee,ze lopen gewoon honderd jaar achter daar het lijkt me wel een geweldige belevenis.veel plezier en groetjes.

• 03 Juni 2015 - 22:00

Ria De Groot:

Zo ervaren jullie nog eens in wat voor welvarend land wij wonen, wat een tegenstellingen zien jullie toch, mooi om al die boeiende verhalen, wat genieten wij daar van, nog veel plezier he !!

• 04 Juni 2015 - 08:14

Johan:

lees iedere dag jullie verslag, ben wel een klein beetje jaloers.
    veel plezier nog de komende tijd

• 05 Juni 2015 - 08:13

Carla:

Mooi verhaal weer !
    van die kasten,
    Hebben wij hier ook.
    De zakkenvullers en de gesjochten
    Ook deze trouwen hier niet met elkaar.
    Heerlijke boeiende reis hebben jullie.