En nu relaxen ! - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van huubenada vliet - WaarBenJij.nu En nu relaxen ! - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van huubenada vliet - WaarBenJij.nu

En nu relaxen !

Door: Ada

Blijf op de hoogte en volg huubenada

29 Januari 2016 | Sri Lanka, Hikkaduwa

Goedemorgen,middag, of avond...
Wij zijn hier begonnen aan onze laatste dagen relaxen in Sri lanka.
Dat is wel erg nodig, want het was al met al een druk programma,
Na het verhaal van huub over het olifantenopvangcentrum, zijn wij de volgende dag naar de theefabriek en plantage, we kregen een heel leuk gidsje mee, die zo een stem had , dat ze toch boven de machines uit kwam , wat een geluid voor zo n klein meiske...
Maar we hebben nu een goed overzicht hoe de thee tot stand komt, er lopen veelal dames in Een donkere fabriek te sjouwen met grote manden theeblaadjes, die van de ene machine naar de andere gesjouwd moeten worden, bij de ingang hing een bord waarop stond dat je de dames geen fooi kocht geven , maar als je ze op de foto nam , stonden ze wel meteen met hun handje klaar.
Goed ze verdienen dan ook niet veel. Dus vooruit maar. Na afloop gingen we nog even de plantage in , maar ook daar was hetzelfde verhaal.... Na een heerlijk kopje thee gedronken te hebben , zijn we via een mooie waterval terechtgekomen op een ouderwets stationnetje ( huub dacht meteen aan zijn opa, want die was ooit een echte spoorkees) alwaar wij een ontzettend mooi ritje over de toppen van de bergen naar het plaatsje bandaralawela gereden zijn. Daar hadden we een hotel met allemaal antieke dingen erin, we kregen zomaar de presidentiële suite , compleet met hemelbed en een badkuip op pootjes geweldig, we hadden bedacht dat we hier heerlijk zouden slapen, dat bleek toch wat minder want de bedden waren ook ouderwetse veren matrassen die wel heeeeeel oud waren dus hier en daar een beetje krom !! Ach moet je ook meegemaakt hebben, de volgende dag vol goede moed naar het yala nationaal park , om olifanten, panters, krokodillen, en ander wild te spotten.er gaat twee keer per dag een heel regiment jeeps het wildpark in een smorgens om half negen en een om half drie, omdat wij nog hoog in de bergen zaten moesten we wel die van half drie hebben. We waren dik op tijd, dus vol verwachting onze auto laten staan en met andere twee Nederlanders en onze wederzijdse gidsen de jeep ingestapt.
We hebben drie en half uur heen en weer gehobbeld op de paden van het park, uiteindelijk in de verte wel een panter gezien, maar die lag te slapen , hij bewoog wel af en toe zijn staart en zijn linkerpoot , dus daaraan konden we hem een beetje zien, verder wel veel apen, pauwen, leguanen , en natuurlijk olifanten, wat een kolossen zijn dat toch, erg mooi om mee te maken , doodmoe van het hobbelen en de avonturen, in een hotel gegeten en geslapen met zonder internet( nou ja bijna geen )
De laatste dag met onze chauffeur via het Nederlandse fort ( ja wij hebben Sri lanka ook nog zo'n honderd en dertig jaar in ons bezit gehad ) naar de eindbestemming hikkaduwa gereden , en daar zijn we nu dan, doodmoe maar voldaan gaan we hier in een fijn hotel aan de kust met zwembad en een koraal rif bijna voor de deur ( dat wordt snorkelen voor huuppie, tenminste als hij uitgerust is en dat zal morgen wel zijn!! Ik vind wel een plekje in de schaduw met een beetje briesje , waar ik me de rest van de tijd wel vermaak , hasta la Vista ,dames en heren jongens en meisjes dank voor jullie leuke reacties en voor de foto's. Kijk op Facebook of kom als we weer thuis zijn maar eens langs , joep doei mazzel daaaag XXX

• 29 Januari 2016 - 12:34

Ria De Groot:

Hoi Huub en Ada
    Wat een verhaal zeg, en wat een indrukken hebben jullie opgedaan en heel veel gezien en beleefd, kortom een mooie spannende vakantie met een indrukwekkende cultuur, een vakatie om nooit te vergeten, geniet de laatste dagen van jullie welverdiende
    rust, en van de zon zee lekker eten en drinken, 3 of 4 dagen heerlijk relaxen, dan horen we thuis van jullie de rest van jullie belevenissen, tot volgende week !!
    Liefs van Martien en Ria !!!

• 29 Januari 2016 - 14:28

Leonie En Jasper:

Voor de een slapende panter ga ik wel naar Artis, maar dat treintje lijkt mij wel ontzettend leuk!
    Nu je weet hoe de thee geproduceerd word, gaan jullie zeker meer thee drinken?
    Gisteren was de alarm knop van ma verdwenen( zelfs dat nemen ze mee)Gelukkig was de technische dienst aanwezig, zodat het probleem meteen verholpen kon worden. Voor de rest was alles goed.
    Genieten jullie nog maar van de mooie omgeving, de rust en het weer! Hier begint het te regenen en te stormen, Dus tel je zegeningen!

Liefs Leonie en Jasper

• 29 Januari 2016 - 14:30

Leonie En Jasper:

Haal dat woordje de maar even weg, foutje bedankt.

Leonie

• 29 Januari 2016 - 16:03

Cora:

Echt heel leuk om jullie verhalen over wat jullie beleeft hebben te lezen.
    Lekker nog paar genieten van het mooie weer en alle indrukken die jullie opgedaan hebben.
    Groetjes Cora