inlemeer - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van huubenada vliet - WaarBenJij.nu inlemeer - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van huubenada vliet - WaarBenJij.nu

inlemeer

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg huubenada

27 December 2007 | Myanmar, Naypyidaw

hallo fans. daar zijnwe weer, ff nog een stukkie over de wegen hier.die zijn heeeeel erg slecht maar er word hier en daar aan gewerkt met een man of vrouw of 40 repareren ze een gaatje, er word langs de weg met de bekende kar wat stenen en teer afgezet, ze steken vervolgens een vrachie hout in de fik zodat de teer lekker zacht word daarna doen ze dat in een soort gieter waarmee een man dan hard over de weg rent om het uit te strooien (een soort sproeiwagen)daarna komen de dames in actie en gooien er dan hun met stenen gevulde rieten mandjes over uit.en klaar is een kuiltje.op naar de volgende miljoen!!
Oke , dan nu de boottocht, die was erg leuk, vanmorgen om 9 uur vertrokken, en na een uurtje of wat bij een lokale markt aangekomen, blijft een enig gezicht, daarna een mooie pagode bezocht, midden op het water, daarna ook nog een zijde fabriekje en spinnerij bezocht ,daarna de longnek people bezocht, deze dames zien er een beetje uit zoals de nek van Tandarts Tollenaar, maar dan een nog iets langere nek, er zit een koperen draad omheen zodat de nek iedere keer een beetje opgerekt wordt, ze beginnen daarmee met hun vijfde jaar , tot hun vijfentwintigste , die nek was zeker twintig tot vijfentwintig cm lang, gewoon griezilig om te zien, en zeker niet gezond.Ook nog even langs de smid gegaan , om te zien hoe ze messen en ander gereedschap maken, alles puur handwerk, jammer dat we hier geen foto's kunnen plaatsen , jullie moeten even wachten tot we in Mandalay zijn, daar schijnen ze breedband internet te hebben , terwijl we hier blij moeten zijn als we stroom hebben, grootste gedeelte van de dag en nacht zitten we zonder.... Morgen blijven we nog een dagje hier , en overmorgen gaan we vliegen naar Mandalay, terwijl Mohammed, snachts vertrekt met de auto om op tijd op het vliegveld in Mandalay te zijn , om ons weer verderop te begeleiden....
Dit is denken we ook beter voor de auto , zonder bagage en mensen achterin..
We zijn bang dat we anders de eindstreep niet halen,
p.s. vraag aan martin: wie heb jij gepakt in de kerstnacht???
Donna: nog gefeliciteerd met jullie nieuwe woning, we komen gauw kijken.
Tim : succes met de overdracht van je huis , redt je het allemaal met je verhuizing???
Tessa: krijgen opa en oma ook nog wat te lezen ? en niet te veel feesten he!!!
Richard : als je het vlees hier koopt, weet je zeker dat je het na een paar uur weer kwijt bent( alleen in een andere kleur) , en kun je gewoon weer opnieuw beginnen, dik wordt je hiet zeker niet....
Blijf mailen dan mailen we terug....

kussssssssssssssssssssssssssssssss

• 27 December 2007 - 11:38

Donna:

Thanx. Het is allemaal heel mooi geworden. kom maar gauw een keer gezellig een bakkie doen.
    ben erg benieuwd naar jullie foto's.

p.s. nu ben ik ook heel nieuwsgierig wie ( of wat) Martin heeft gepakt in de kerstnacht :-)

• 27 December 2007 - 12:04

Tim:

Hoihoi ..... ben eff behoorlijk ziek dus geen reacties of acties hier met betreft de verhuizing en kerst heb ik dus ook beetje gemist dit jaar. Krijg morgen de sleutel en aangezien ik mn eerste hypo pas betaal eind januari ga ik gewoon per 1 feb hier eruit DUS KUNNEN JULLIE TOCH NOG HELPEN VERHUIZEN !!!:D Nou als dat geen leuk nieuws is !! Tot die tijd ga ik schilderen en de vloerschuren en in de wax zetten !?!?!? moet ik nog eff uitzoeken waxen beitsten lakken?!?!?!. Joost en ik gaan de badkamer vloer waarschijnlijk toch ook al doen na de rest zodat als jullie terug zijn er een klaar huisje is om in te wonen.Lijkt me beter als met al mijn spullen er in .... misschien nog paar keuken kastjes en aanrechtblad platsten met pappa. Auto is verkocht en ga die van neef dave over nemen :D

Hypotheek moest nog eff 1600 eurie uit mn zak komen dus dat ik kerst gemist heb dit jaar is nie zo erg scheelde en de auto weg komt dus ook wel uit.

Klinkt allemaal erg leuk daar!! Alleen dat mannetje met zn auto helemaal door laten rijden naar de volgende bestemming wachtend op de kuilenvuller en vuurtjes met teer ..... terwijl jullie relaxed in een vliegtuig zitten (ik hoop dat die dingen daar een beetje OK zijn en wel continu stroom hebben?!?!).

Nou geniet er nog eff van en zet snel de foto's online. BEN BENIEUWD!!

x
    Zoon T

• 27 December 2007 - 13:12

Jarka:

Lieve Ada en Huub,

Lees met veel plezier jullie verhalen. Dat is nog eens wat anders dan de Canarische eilanden. Al hoewel alles wat je daar in een restaurant eet, er na een paar uur ook weer uitkomt. Met een beetje mazzel in de wc of anders gewoon in bed! Of in het geval van Ione in het bed van iemand anders. Juist ja, ons bed.

Hier gaat verder alles geod. De kerst is weer voorbij. Lekker gegeten bij Jasper en Leonie en lekker gegegeten bij de moedere van Bas en lekker gegeten bij de vader van Bas.

We werken allebei gewoon deze weken, aangezien we in januari veel vrije dagen op moeten nemen omdat Ione dan naar school gaat en Noah naar een andere kinderdagverblijf. Gelukkig hebben we Johan ook kunnen charteren om op te passen, dus we kunnen nog op vakantie in de zomer!

Verder niets bijzonders, behalve dan een kusje van Ione. Of ze daar ook giraffen hebben, vraagt ze.

Liefs, Jarka en Bas

• 27 December 2007 - 14:21

Carla:

hoi
    wat is een pagode??

lijkt me dat jullie heel veel indrukken opdoen en meemaken
    klinkt niet saai
    zou best ff om een hoekje mee willen kijken
    al lijkt me dat zonder stroom zitten met van alles wat kruipt om je heen wat minder
    of valt het wel mee?
    apart hoor ,helemaal daar zijn en dan naar de nachtmis
    kan nooit kwaad
    tot later