bagan tweede dag - Reisverslag uit Bagan, Myanmar van huubenada vliet - WaarBenJij.nu bagan tweede dag - Reisverslag uit Bagan, Myanmar van huubenada vliet - WaarBenJij.nu

bagan tweede dag

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg huubenada

07 Januari 2008 | Myanmar, Bagan

Hallo Fans,
Vandaag tempeltje in en tempeltje uit, maar blijft erg leuk om te zien. deze waren wel erg oud uit de 11e en 12e eeuw
een heel bos vol.... zonder huizen ertussen , alleen wat bomen en struiken,
de zonsondergang gezien vanaf een hoge pagode(soort kerk, maar dan heel anders)
deze is voor boedhisten, en zetten deze helemaal vol met boedha beeldjes, dan gaan ze ervoor zitten bidden en knikken, soms zijn ze van steen , dan weer van koper, en soms volgeplakt met echt bladgoud.. het blijft vreemd...omdat het heet geen geloof te zijn, maar een leer...maar het begint volgens ons aardig op een geloof te lijken... en ziet er soms uit als een poppekast...
morgen hebben we twee fietsen gehuurd en de auto naar de garage om de motor een beetje op te frissen.. want hij moet nog helemaal terug naar yangoon over 4 dgn...
wij gaan dan per vliegtuig naar ngapali om uit te rusten...ok dit was het weer
blijf mailen, dan mailen wij terug
antwoorden:
marian: je kunt toch thuis ook deze site openen !!!! doe hans de groetjes...en jij kon best wel een paar pondjes gebruiken toch !
kuzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

  • 07 Januari 2008 - 12:48

    Martin :

    Begrijp het al, ook de voitures moeten daar in de reparatie zeker na zo'n tocht en je wilt toch niet die laatste paar dagen ook nog eens duwen nietwaar?? De fiets is dus voor morgen een goed alternatief en dus aldus komt die EPO kuur toch nog goed van pas. Trouwens als het daar "hoog is" zou ik vast een paar zakjes aftappen voor gebruik in de periode 5 t/m 26 juli, want die zal mijn zwagert erg hard nodig hebben wil die in het TdF spel WEEEEEEEEER niet achter mij eindigen!!! Verder niet zoveel bijzonders vanuit hier, hoorde van zoon D dat hij gisteren zoon T ging helpen met behangen dus wellicht dat dat er inmiddels opzit. Weer is vandaag super klote maar gelukkig is de verkoudheid bij mij volledig over. Ik ga nu eens even op google maps kijken waar jullie nu uithangen. Ik zou zeggen doe al die monnikken daar de groeten en vertel ze het goede werk voort te zetten, bekijk nog wat tempeltjes & boedha's dan zal alles "rech-kom".

    Geniet ze,
    Groetjes - Martin

  • 07 Januari 2008 - 14:51

    Dochter T:

    Nou, ik heb al net zo weinig te melden als oompje M. Ben nu op school aan het werk.. dat althans dat denken ze hier. In de werkelijkheid zit ik jullie dus te mailen. Tis rustig. Alle scholen weer begonnen, stress even voorbij, iedereen begint weer met goede moed, enz. Gisteren met neef D en broer T behangen, en jawel, het zat. Of het vandaag nog zit weet ik niet, maar het zat op de muur. Allemaal ook nog goed en zonder ruzie verlopen, wat zijn we toch een gezellige familie! Huis van broer T schiet op, ziet er mooi uit. Verjaardag van achternichtje I was gezellig. Oom J en tante L waren er ook, die zitten nu in Frankrijk, dus ik moest doorgeven dat ze even geen internet hebben en de greoten doen. Oom R en 'geentante' M waren er met neef J, ook leuk. Die zijn er nog wel. Zij laten O & O regelmatig jullie mails lezen. Het gaat dus allemaal prima. Ale letters zijn ook nog even meegeweest het huis van T kijken, en das ook door hen goedgekeurd. R. M. en J. zijn doorgegaan de wallen op en ik ben naar huis gegaan om te eten... Nou dat was het! leuk he?
    dikke kus dochter, zus, nicht en kleinkind T.

  • 07 Januari 2008 - 15:02

    Wil:

    Nou jullie weten alles al dus ik hoef niet veel te mailen. Ales gaat bij mij ook zijn gangetje, het stormt en regent af en toe, dus ik denk dat jullie beter af zijn. Bekijk nog een paar tenpels en pagodes en nog veel plezier. Die Mohammed ziet er aardig uit maar jullie hoeven hem niet voor me mee te brengen hoor.

  • 08 Januari 2008 - 14:37

    Fam.v.d.Veerdonk:

    Hallo luitjes,
    Nou, ik heb ook weinig te vertellen maar wilde toch even reageren.
    Wel lekker dat ik op mijn werk jullie berichten kan lezen dat verzet de zinnen weer even want het valt niet mee om, na 2 weken, weer vol aan de bak te moeten.
    Ik kijk al uit naat de eerste week van maart. Dan zoeken wij de sneeuw weer op.
    Verder gaat hier alles zijn gangetje en volg ik jullie op de voet.

    Heel dikke kus!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Myanmar, Bagan

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2014

Bijna klaar !!

27 Januari 2008

prachtige en gastvrije mensen

20 Januari 2008

weer veilig thuis

18 Januari 2008

laatste keer bangkok

16 Januari 2008

bootje varen , theetje drinken deel twee
huubenada

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 34634

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2017 - 19 November 2017

Indonesië , land van de eilanden

17 Januari 2016 - 02 Februari 2016

Sri lanka

27 Mei 2015 - 06 Juni 2015

noord india

07 Januari 2014 - 28 Januari 2014

Laos en Cambodja

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: