Yangoon 17 dec maandag - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van huubenada vliet - WaarBenJij.nu Yangoon 17 dec maandag - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van huubenada vliet - WaarBenJij.nu

Yangoon 17 dec maandag

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg huubenada

17 December 2007 | Myanmar, Naypyidaw

Hallo allemaal,
We lopen hier nog vijf en half uur voor op jullie tijd,maar ze lopen hier in jaren vijftig jaar achter...De eerste religie begon 4000 jaar geleden met een tempel in Egypte alwaar ze de Farao's aanbaden, daarna (600 voor Chr) kwamen de eerste boedhisten, ook zij maakten een tempel met een hoge stoepa,en gingen de leer van boedha aanhangen, in het jaar 0 kwamen de christenen , die zetten een kerk neer met een hoge toren, alwaar ze Jezus en maria aanbaden..700 na ch. werd Mohammed geboren en zetten ze een moskee met een hoge minaret neer alwaar ze mohammed aanbaden.Wat is het volgende geloof?? Jomanda??? Lou de palingboer?? wie het weet mag het zeggen..maar ik pas... De spullen die ze achterlieten zijn prachtig,de spullen die ze verkondigen minder....
Tot zover het geloof...vandaag .....
wederom pagodes bezocht de meest heilige plaats van heel birma, met honderden en honderden boedha's, ook veel mensen gesproken daar, en vandaar het bovenstaande verhaal.Ook hebben we Mirek Mo ontmoet, de taxichauffeur die ons een aantal dagen gaat vergezellen, met zijn auto, die waarschijnlijk geschapen is door frankenstein, op de voorkant staat mazda, het stuur is van nissan en de wielen van volkswagen en de banden waarschijnlijk van hout , tenminste zo voelt het aan , aan de zijnkant hier en daar platen ingelast, en van binnen zo sober mogelijk, maar goed hij gelooft dat het blijft rijden, dus gaan we met hem mee....morgen blijven wij nog een dag in Yangoon, en mailen we weer, we hopen dat deze foto's gelukt zijn want we zitten hier al een uur voordat de foto's er eindelijk op stonden

• 17 December 2007 - 14:42

Zoon T:

Even een kleine tip voor de foto's draai ze op de camera en ze staan op internet ook meteen goed :D Hoef ik (en vele andere) Nie op zn kop te gaan staan om de mooie foto's te bekijken.

Hier alles zn gangetje ....rustig weekend gehad nie veel gedaan.
    Behalve gewerkt.

Succes met de auto !!! Weet hoe jullie denken over oldtimers en dit klinkt er als 1 ;) hehehehe

Maar vooral veel plezier!!!

x

• 17 December 2007 - 14:48

Marianne:

Even reageren... wat een mooie foto's.

• 17 December 2007 - 15:19

CARLA:

HELEMAAL MET ZOON TIM EENS! EN IK BEN NU OOK STIK NIEUWSCHIERIG NAAR DIE 3 IN EEN AUTO VAN MIREK MO,DUS DOE FF FOTO'TJE AUB? EN IK MIS JULLIE OP DE FOTO'S ??ZIJN JULLIE DAAR WEL EIGELIJK??
    WEL LEUK HOOR DIE VERSLAGEN ,GEEFT GEVOEL ER EEN BEETJE BIJ TE ZIJN,
    OOK LEUK DAT DE BEVOLKING ZO BEREIDWILLIG IS,SPREKEN ZE ALLEMAAL ENGELS ?
    NOU WIJ GAAN WEER FF AAN HET WERK
    TOT LATER

• 17 December 2007 - 16:53

Dochter T:

Het laatste geloof hier in Nederland is dat van Henk Kroes; want het is een paar nachten en dagen ijsenijskoud (volgens papa's geloof mag ik bijna mijn winterjas aan) dus 'keet ut on' of 'keet ut niet on'? is weer het credo hier. Los van de zo mogelijk nog belangrijkere vraag; wordt het een witte kerst?
    Tot dusver het nieuws van hierzo. Daarzo klinkt het ook allemaal erg spannend en de foto's zijn ook erg mooi. Veel plezier nog met tempeltjes en pagodes daarzo. Ga ik hierzo even de radio het raam uitgooien, of op een andere zender zetten, kan ook, misschien moet ik eerst mijn werk maar gewoon eens af gaan maken.
    kussieesszzzz

• 17 December 2007 - 20:58

Hennie:

hebben jullie ook al zo n mooie jurk??