Tweede dag luang prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van huubenada vliet - WaarBenJij.nu Tweede dag luang prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van huubenada vliet - WaarBenJij.nu

Tweede dag luang prabang

Door: Ada

Blijf op de hoogte en volg huubenada

13 Januari 2014 | Laos, Luang Prabang

Vandaag zijn we in de omgeving van luang prabang met de tuktuk verschillende dingen gaan bezoeken.
Eerst even ontbeten en met de hoteleigenaar gesproken , die had een chauffeur geregeld met tuktuk , wij naar de olifanten opvangcentrum , leuk hoor zo'n ritje met z'n tweeën op de rug van een olifant , daarna met een bootje naar een grot waar wel 5000 Boeddha's in staan , niemand weet hoe ze daar gekomen zijn , maar wij denken dat ze gewoon daar zijn neergezet , door een of andere grappenmaker !! Leuk voor de toeristen joh ! Na de lunch verderop naar de watervallen , errrrug mooi !! Veel foto's gemaakt, jammer dat Apple en canon niet samenwerken ! Volgende keer zal ik een paar foto's met m'n iPad maken misschien kan ik ze dan importeren... Goed , daarna terug naar luang prabang, even regelen wat we morgen gaan doen en daarna de avondmarkt bezoeken daar vonden we een smal steegje waar je heerlijk kon eten , lekkere soeppies en allerlei vlees op een stokkie 1 bord vol scheppen voor 10.000 kippies , prima goed !! Daarna lekker slapen ..... Joep doei mazzel dag !!
Mirjam : zonnebriltip was prima , dank je wel mooie bril, fantastisch zicht !!
Tim bedankt voor je tippies. XXX
Tesje : veel plezier met logeerpartij met Daan !! XXX

  • 13 Januari 2014 - 09:37

    Tessa:

    Wij maar hopen op sneeuw hier.... Maar helaas, volgens m'n weerapp blijft het grijs met motregen.... Het logeerpartijtje was leuk, maar helaas is Quinn ziek dus het was voor hem minder leuk. Ik schrijf dit ook met wat kleine oogjes omdat ik vannacht druk ben geweest met bakjes halen, leeggooien en beddengoed verschonen. Gelukkig is koorts wel minder vandaag en blijft wat water ook nog binnen. Nathan is richting Griekenland vertrokken, die is er donderdag weer, maar dan zal alles hopelijk over zijn. Vanuit hier verder niet veel te melden dus, tenzij jullie graag horen wat brandweerman Sam meemaakt? Veel plezier daar! X

  • 13 Januari 2014 - 10:44

    Jan Hoog:

    Hadie Huub en Ada, met die Boeddah's is het net als met die kabouters in Nederland...zo staan er 20 in je tuin :)....goed te lezen dat jullie het zo leuk hebben en wij zijn blij dat jullie uit Bangkok zijn...daar gaat het spoken vandaag met die wegafsluitingen.....ze willen allemaal dat die vrouwelijk premier daar verrekt en/of dat de regering aftreed...hou het in de gaten...voor het geval jullie weer terug moeten aldaar !
    Hadie Tes....ook leuk weer eens wat van jullie te lezen...alleen jammer dat Quinn wat grieperig is.....beterschap met hem en sterke met de situatie nu je er zo alleen voor staat omdat Nathan naar Greece is.........nou....later allemaal

  • 13 Januari 2014 - 12:57

    Meriam:

    Hoi vakantiegangers, zo te lezen is het prima vertoeven daar.
    En wij maar zwoegen hier met schuren, plamuren en verven zodat straks de nieuwe vloerbedekking gelegd kan worden.
    Nou luitjes, geniet er volop van en groetjes uit Nieuwkoop

  • 13 Januari 2014 - 16:21

    Leonie:

    Hoi lieve mensen,

    Luang Prabang, wat is het alweer een tijd geleden dat we daar geweest zijn. Ik kan me nog wel herinneren, dat de eerste indruk die van een een uit de kluiten gewassen dorp was. Zoiets als Oostkaplle, maar dan wel in Azie. Moesten jullie ook een hele tas met flappen ophalen? Ik kan me nog herinneren hoe genant wij dat toen vonden.
    Hier in Nederland zouden we er minder moeite mee hebben ,maar hier is het om een of andere reden weer niet mogelijk.
    Het is hier niet warm, maar wel zonnig. Ik kom net thuis van een heerlijke strand wandeling.
    voor de derde keer ben ik deze week met vriendinnen naar Domburg gelopen. Het is dan wel geen Laos, maar met een wijntje op een terras, had ik toch even het zwitserleven gevoel .Na de boerenkool vanavond, ga ik naar oma en blijf daar tot donderdagavond. Ik zal haar de hartelijke groeten van jullie doen, en zeggen dat jullie heel erg van de reis genieten.

    Groetjes Leonie

  • 13 Januari 2014 - 18:33

    Carla:

    hallo lieverds
    fijn te horen dat jullie zo genieten(ik had niet anders verwacht)

    wij waren een weekendje op de veluwe
    jullie krijgen de groeten van de "zwarte boer"
    gelukkig heerlijk zonnig wandelweer
    verder leuk om julliete volgen,maar ik mis wel fotos bij de verhalen
    vooral die op de olifant (things to do list)

    ik weet wel dat apple niet samenwerkt, maar toch...moet het lukken
    lieve groetjes
    Carla en Jan

  • 13 Januari 2014 - 23:20

    Mirjam:

    Leuk om te lezen dat de zonnebril een succes is, Ada. Zo zijn de kleuren nóg mooier, nietwaar.
    Wij zijn zelf nog niet in laos geweest, we genieten hiervandaan met jullie mee. hoe is de temperatuur overdag, savonds? Hoe laat gaat de zin onder?
    Is t stoffig? veel fietsen? Of meer tuktuks en brommers? Zijn de vrachtwagens versierd?

    Afin, ik hoop t allemaal nog te lezen.
    Oja Huub, inmiddels heeft Jari contact met Gert-Jan. Gert-Jan gaat op zoek, wie weet lukt het om een goed stageadres te vinden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

huubenada

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 34649

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2017 - 19 November 2017

Indonesië , land van de eilanden

17 Januari 2016 - 02 Februari 2016

Sri lanka

27 Mei 2015 - 06 Juni 2015

noord india

07 Januari 2014 - 28 Januari 2014

Laos en Cambodja

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: