Paar dagen pakse - Reisverslag uit Champasak, Laos van huubenada vliet - WaarBenJij.nu Paar dagen pakse - Reisverslag uit Champasak, Laos van huubenada vliet - WaarBenJij.nu

Paar dagen pakse

Door: Ada

Blijf op de hoogte en volg huubenada

17 Januari 2014 | Laos, Champasak

Gisteren een rustig dagje gehouden, lekker stukje gewandeld en wat informatie verzamelt over de bootreis naar de 4000 eilanden, verder rust , ook wel eens lekker !
Vandaag een brommertje gehuurd en 48 km verderop de vat phu bezocht ! Dit was een tempel aan de voet een een berg , dus er moest geklommen worden , maar dan heb je ook wel mooie uitzichten hoor, de tempel zelf was een beetje in elkaar gedonderd, hij staat op de Unesco Werelderfgoedlijst, en er wordt hard gewerkt ( nou ja , hard ?? ) aan het herstel. Het weer was prima , en de brommer deed het goed, tot we op de terugreis waren , na 5 km kregen we een lekke band, gelukkig voor ons waren we net in een dorpje , dus na een km lopen kwam de fietsenmaker cq brommerreparateur in zicht , hij in de weer met water en plaksel en na een half uurtje konden we weer verder ,met een vriendelijk dank je wel zijn we ervandoor gegaan na natuurlijk wel de kosten betaalt te hebben (€0,50) na een 5 km begon de achterband wederom te trekken ... Dus weer lek!!! God hoorde huuppie brommen !! Het zat dus ff tegen !! Gelukkig waren we weer in de buurt van een bandenmaker , die heb je dus in ieder dorp !! En dat is ook wel nodig met dit soort wegen., hij zette er een nieuwe binnenland in , voor drie euro en na een kwartiertje waren we op de terugreis . Leuke foto's gemaakt. Van rijstvelden en mensen langs de kant van de weg die allerlei groenten, en vis verkochten,. Om half vijf waren we weer terug in pakse, de juffrouw van de brommerverhuur weigerde evenwel ons het geld terug te geven , van haar nieuwe achterband , zeer onsportief !! Straks weer lekker soeppie eten , en dan morgenochtend om plm acht vertrekken we richting 4000 eilanden, eerst met minivan , dan per boot naar don konh of don det !! We zien wel waar we terechtkomen joep doei mazzel dag XXX

• 17 Januari 2014 - 13:40

Tim Van Vliet:

Been there Don Det !! Leuk verhaaltje weer!!

• 17 Januari 2014 - 17:32

Cora:

Leuk beschreven Ada zie het helemaal voor mij.
    Zeker brommende Huup hihi
    Morgen weer verder op avontuur
    Geniet van de bootreis, het uitzicht, de eilanden en elkaar
    Liefs xx

• 17 Januari 2014 - 17:59

Marjan:

Nou dat was wel weer een avontuur wat jullie beleeft hebben tot 2 x een lekke band is ook niet leuk ik weet er alles van, alleen in Nederland gaat het toch een stuk makkelijker het is wel wat duurder in NL. Maar jullie hebben wel wat overwonnen en niet meer mopperen Huub help toch niet ha ha ha. Ik wens jullie een hele prettige voortzetting van jullie reis en tot het volgende verslag, ben benieuwd naar de foto,s een hartelijke groet van Marjan xxx.

• 17 Januari 2014 - 20:33

Ria.de.Groot:

Huupie en Aatje een brommer is wel wat anders dan een motor hè. Waarschijnlijk was hij niet berekend op jullie gewicht, het is wel goed voor jullie conditie, stukkie lopen met een brommer, ook in de vakantie zit het wel eens tegen jongens, even zo goed hebben jullie toch veel gezien, morgen wordt eer een spannende dag, heel veel plezier hoor ! Ik kijk uit naar het verslag van jullie belevenissen, veel plezier en
    Tot morgen! Liefs Ria .

• 17 Januari 2014 - 20:33

Carla:

Ik kijk ook uit naar foto's
    Verhalen zijn : of ik erbij was
    Veel plezier verder