Het eiland - Reisverslag uit Don Khonlet, Laos van huubenada vliet - WaarBenJij.nu Het eiland - Reisverslag uit Don Khonlet, Laos van huubenada vliet - WaarBenJij.nu

Het eiland

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg huubenada

19 Januari 2014 | Laos, Don Khonlet

Om acht uur bepakt en gezakt,aan de weg gaan staan voor de mini bus ( VAN ) ,deze was op tijd en de acht mensen die er al in zaten ook,dus rugzakken op dak en gaan met de VAN.Na een halve kilometer werd een van de gasten voor ons spontaan even niet goed,dus vol op in de remmen,anders had hij de VAN vol gekotst.Na wat spontane aanbiedingen van mede passagiers ingenomen te hebben,hebben we er verder geen last meer van gehad.Na vier uur gehobbeld te hebben met z'n allen ,werden we gedropt bij een aanleg steiger,met veel boten,en ja welke moet je dan hebben.Na een half uurtje waren we eruit ticket naar een van de eilanden op zak,en ingescheept.Mooie tocht in een wonderschoon natuurgebied,gevaren te hebben zijn we uiteindelijk beland,op Don khon een klein eiland met de grootste watervallen van zuid oost Azië.moet zeggen het is de moeite waard ze zijn echt mooi om te zien?We hebben een klein hutje,voorzien van klamboe en hangmat,en liggen daar twee nachten,want slapen doen we niet veel.Er varen regelmatig boten langs met zonder uitlaat op de motor,en dat maakt een herrie!
Verder sparen ze hier in ieder huis hanen! En die roepen elkaar op het moment,dat mijn ogen net dicht gaan ,en ik dacht te kunnen gaan slapen.Nee dus ! Morgen ( maandag ) vertrekken wij hier vandaan, naar Phnom Peng in Cambodja,de reis gaat per bus,en gaat 12 uur duren.Hoop dat bij aankomst de wallen onder mijn ogen weg zijn,anders een consult bij cosmetisch arts Schumacher.
Ik had dit alles voor geen goud willen missen,dus het valt eigenlijk heel erg mee.Fotoos zetten wij op Facebook,want hebben de bijbehorende stekkertjes niet bij ons.Zo dit was het weer,blijf schrijven,dan schrijven wij terug.xxx de schrijver dezes gaat nu ff in z'n hangmatten liggen ! Morgen verder

• 19 Januari 2014 - 11:13

Lieke Cuiperliekecuiper&hotmail.nl:

Weer een heel mooie belevenis ben erg nieuwschierig naar de foto's .heel veel plezier op jullie verdere reis,en de groetjes doei

• 19 Januari 2014 - 14:23

Wil:

Het lijkt me allemaal prachtig jongens maar het zou niets voor mij zijn. In zo'n hutje en daar zaten natuurlijk ook allemaal enge beesten brrrrrr. Maar ik ben ook wel heel benieuw naar jullie foto's want zoals jullie weten zit ik niet op facebook. Dus..............gauw een keer naar jullie toe als jullie weer thuis zijn. Hoop dat je nu wel een beetje kan slapen en nog heel veel plezier!!!!!!!!! Groetjes en dikke kus

• 19 Januari 2014 - 15:57

Leonie:

Hallo wereld reizigers,

Tja, als je iets moois wil zien, moet je er iets voor over hebben. Leuk om jullie reisverslag te volgen, het is of ik er zelf weer een beetje ben. Hier gaat alles zijn gangetje. vorige week ben ik een paar dagen in de tromplaan geweest. Het kastje voor de sleutel is geplaatst. Ma heeft inmiddels een op knap beurt bij de schoonheid specialiste achter de rug. Ze is sinds dien on herkenbaar! Gisteren zijn we voor de zoveelste keer weer richting randstad getuft .Daar hebben oa. het meubilair voor ons nieuwe kleinkind bewonderd Straks gaan we met vrienden aan de erwten soep, en
    maken het gas openhaardje aan. Dat kan nu nog, helaas zijn de berichten uit Slochteren slecht zo niet zeer slecht. Dus moeten we er nog maar even van genieten.

Groetjes Leonie

• 19 Januari 2014 - 16:05

Riadegroot:

Tjonge jonge, jullie beleven wat met zo een reis, dat is voor ons ondenkbaar, om met kotsende mensen vervoerd te worden, vroeger ging dat nog wel als we naar een schuurfeest geweest waren, dan was het de normaalste zaak dat er een over zijn nek ging, maar jullie zien wel onwijs veel, dat lijkt mij fantastisch, ik hoop dat jullie binnenkort even bij kunnen slapen , heel veel plezier jullie, liefs van Ria !!

• 19 Januari 2014 - 19:11

Cora:

Hoi Huub, je verteld weer leuk en beeldend jullie belevenissen
    Goede reis gewenst morgen. Geniet en veel ( kijk) plezier in Cambodja
    Liefs x

• 19 Januari 2014 - 22:58

Jarka:

Wat leuk om allemaal te lezen! Lijkt me heerlijk om weer een verre reis te maken. Lekker wakker liggen in een hangmat, kotsende medereizigers, klamme rugzakken en hitsige hanen. Hier alles z'n gangetje. Lunch met oma was heel gezellig, na afloop geen tijd meer voor een advocaatje met slagroom, maar ach, die fles was toch al leeg gelepeld door mijn lieve zorgzame moeder. Morgen weer aan het werk, dus nu maar gauw onder de wol, op mijn zachte matras, met buiten niets dan stilte! Kussie