Wat te doen in Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van huubenada vliet - WaarBenJij.nu Wat te doen in Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van huubenada vliet - WaarBenJij.nu

Wat te doen in Phnom Penh

Door: ADA

Blijf op de hoogte en volg huubenada

22 Januari 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

Gisteren zijn we na een heerlijk ontbijtje, met een tuktuk de stad gaan verkennen, eerst naar de Wat Phnom, daarna het nationaal museum en na een korte lunch, Het paleis van de koning! deze lijkt op het paleis in bangkok van de koning , maar is een stuk eenvoudiger ! Daarna was het tijd voor een plons in het koude water van het zwembad , t was ff lekker afkoelen, Phnom Penh is de hoofdstad van Cambodja , en is een typisch Aziatische stad, warm, ietwat vies, en met heel veel brommertjes en tuktukjes , die door elkaar heen rijden . er zijn hooguit twee stoplichten in Phnom Penh, en het blijft een feest om naar al dat gekrioel te kijken. vandaag stond killing fields op het programma, erg indrukwekkend en heftig, wat kunnen mensen elkaar toch verschrikkelijke dingen aandoen, wat een beest was die Pol Pot, daarna nog naar de sleng museum , wat een gevangenis was van de rode khmer , waar ze nog veel meer verschrikkelijk dingen deden.in drie jaar tijd zijn op de killing fields zo plm 3 miljoen mensen overleden, doodgeslagen, gemarteld, verkracht en ondervoed. En dit alles voor een ideaal , van een persoon !!
Daarna niet veel meer gedaan, wel nog even een ticket geregeld voor morgen , dan gaan we met de boot naar Siem reap ! 5 uur duurt de rit ongeveer, wordt ons verteld , maar de rit naar phnom zou ook 10 uur duren, dus we zijn benieuwd, heb wel alvast een kussentje in m'n tas gedaan , kan ik misschien een tukkie doen onderweg !! ( plientje bedankt nog voor dat kussentje ,topding!!) Nou dus tot in Siem reap ! Joep doei mazzel dag XXX

• 24 Januari 2014 - 17:30

Ria De Groot:

Jongens dat zal inderdaad heel heftig geweest zijn op de Killing fields, ik ben benieuwd hoe jullie Siem Reap. Ervaren hebben, wat zien jullie toch onwijs veel, ik kijk uit naar het volgende reisverslag en de prachtige foto 's, liefdevolle groetjes van Ria !!