Afijn dit is dus Sri lanka !! - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van huubenada vliet - WaarBenJij.nu Afijn dit is dus Sri lanka !! - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van huubenada vliet - WaarBenJij.nu

Afijn dit is dus Sri lanka !!

Door: Ada

Blijf op de hoogte en volg huubenada

19 Januari 2016 | Sri Lanka, Anuradhapura

Hallo ! Daar waren we dan, na een reis via doha naar Colombo eerst in een gloednieuw vliegtuig met allerlei nieuwe gadgets , daarna in een wat oudere bak van doha naar Colombo , maar wel de laatste 4,5 uur naast elkaar gezeten, arriveerde we smorgens om een uur of negen in het hotel , ontzettend brak, want slapen kwam er niet van !
Mooi hotel heerlijk zwembad was aan de kust , eerst even langs het strand gekeken naar de vissers die de vangst van de dag binnenhaalde, want de kamer was nog niet klaar ( minpuntje )
Maar achteraf geen spijt want het was erg leuk om te zien , de meeste vis lagen ze op kleden te drogen apart hoor ! Daarna tukkie gedaan in het hotel , even wat gewandeld aan het strand, weer een tukkie gedaan kortom lekker gelummelt ! Vanmorgen kwam de gids om negen uur stipt in het hotel , hij bracht ons naar anuradhapura dat is een oud standje met een mooi tempelcomplex erg oud ! Onderweg veel mooie uitzichten , rijstplantages, kleine dorpjes met ontzettend veel rotzooi te koop ! De koeien lopen hier niet los , maar staan aan een touwtje langs de kant van de weg ! De ellende was wel dat we steeds onderweg in slaap vielen , de hitte en het tijdsverschil speelt ons parten , om het tempelcomplex goed te kunnen zien moesten we wel tig aantal trappen beklimmen , de laatste trap heeft huub alleen afgelegd want ik haakte af ! Te hoog, te veel treden nog ! Jammer maar ik had gezelschap van een hele troep apen die gezellig naast me kwamen zitten ! Vandaar naar ons hotel gereden, onderweg ook nog een ontzettend mooie boom gezien , leuke foto's gemaakt , zal ze op Facebook zetten want hierop is me teveel gedoe ! Ons hotel is wederom erg mooi , aan een meer, en onze douche is in de buitenlucht apart hoor , nou morgen verder ! Groetjes , joep doei mazzel dag !

• 19 Januari 2016 - 20:01

Ria De Groot:

Jullie moesten eerst wel even acclimatiseren denk, het is een lange vermoeiende reis, vandaag de eerste trip, moet een belevenis zijn, hele andere cultuur, mooie natuur, genieten jullie van deze nieuwe uitdaging, heel veel plezier !!
    We blijven genieten van jullie mooie verhalen !!

• 19 Januari 2016 - 23:23

Jasper:

Ben benieuwd wat voor temperatuur jullie nu hebben. Hier doen ze het niet goed, want 's nachts loopt er hier iemand met een witkwast rond. En alstie klaar is legt-ie wat glas over het water. Dat is de makkelijkste plek, want dat water is spiegelglad en dan breekt dat glas niet zo gauw. Zullen ze daar vast niet doen.
    Sri Lanka kennen wij niet, dus we zijn ook benieuwd of er mooie dingen te zien zijn. Ik herinner me dat Jarka er heel lang geleden eens was. Het moet toch wel weer heel lekker voelen om in 'je eigen Azie' te zijn. Ben een pietsie jaloers...dat dan weer wél. Maar er moet tenslotte iemand zijn die op de sleutels van Ma past, net zoals Ria en Martien op die van jullie.
    We wensen jullie ontzettend veel plezier.