Daar zijn wij weer - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van huubenada vliet - WaarBenJij.nu Daar zijn wij weer - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van huubenada vliet - WaarBenJij.nu

Daar zijn wij weer

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg huubenada

22 Januari 2016 | Sri Lanka, Anuradhapura

We hebben niet altijd de beschikking over goed internet,vandaar
de pauze.Gisteren bezochten wij een tempel gebouwd om een grote dikke boom waarvan ze vertelde dat hij minstens 2500 jaar oud was,hij zag er inderdaad oud uit maar of hij al 2500 verjaardagen,wij zullen het nooit weten.Buiten om de tempel heen zaten hele families te bidden met hun gezicht naar de boom.
Binnen in de tempel het zelfde,tafereel.er stonden nog wat meer wierookachtige gebouwen,waar bij een,een bord stond met Heaven.Dat was lachen joh,binnen hingen wat gerafelde gordijnen
met daar achter dus de hemel.Na het kopen van een toegangskaartje,mochten wij achter het gordijntje kijken,het was er pikke donker,maar wat gebeurde,de hemel ging open.We stonden achter glas naar een soort piepshow te kijken,met allemaal spiegels flikkerende gekleurde verlichting,beetje sireneschtige muziek,en in het midden,ja ook daar een grote Boeddha.Het plaatje mochten wij drie keer horen,en daarna sloot de hemelpoort weer,en stonden wij weer in het donker,maar wel een mooie ervaring rijker,want wie heeft er nou tijdens zijn leven al even in de hemel mogen kijken.Daarna zijn we een stukje het binnenland in geweest met een bootje tuktuk en een ossenkar,was ook weer een hele ervaring om te zien hoe men daar leeft,en werkt.En of dat nog niet genoeg was werden we afgezet,bij een berg ,,de leeuwenrots,,daar heeft en of andere koning in het verleden een paleis laten bouwen zo n 1500 jaar geleden.Om daar te komen had hij ook wat trappetjes laten maken,met 2000 treden, geen vergissing het zijn er zelf iets meer dan 2000.Onze gids bleef beneden want hij had het al eens gedaan, wenste ons goodluck en wij mochten aan de trappetjes beginnen,damen met nog een paar honderd andere lotgenoten.Eenmaal boven op de rots was het uitzicht de moeite van jet klimmen meer dan waard.Van het paleis was alleen de vundering nog te zien,2000 trede verder stonden wij weer o de beganegrond, het was de moeite weer waard geweest.Opdr terugwenst ons hotel kwamen we in een verkeers opstopping,het bleek dat er een van de in het wild levende olifanten hier een wandelingetje buiten zijn normale wandelgebied deed, mooi gezicht zo n groot dier los te zien lopen langs de weg.De dag van vandaag begon om 08.00 uur en bracht ons naar allerlei tempelcomplexen waar er hier heel veel van zijn.Onderweg kwamen we een familie van varanen tegen die ook aan de wandel waren buiten hun beschermde gebied,die beesten zijn een meter of 4 lang,en kan je beter met rust laten,gevaarlijke tanden en een lange slangachtige tong Ada heeft wat fotootjes op face book gezet ban al deze geschreven avontuurtjes.De schrijver bovenstaande gaat nu zijn bed in want morgenochtend moet hij er om 07.00 uit, we verplaatsen ons dan 175 km richting Kandy. Veel liefs en groetjes van die twee uit de Kwakel xxx

• 22 Januari 2016 - 18:06

Ingrid:

Druk Programma! Jullie zijn aan vakantie toe als jullie terugkomen... maar wel heel bijzonder zo te lezen.

• 22 Januari 2016 - 19:40

Johan Adriaanse:

Kandy, leuk, is een tempeltje met een tandje van de een of ander, zeker naar toe gaan, zullen nog wel wat mensen zijn maar gewoon doorzetten. Verder veel plezier nog in dat super leuke land. X

• 23 Januari 2016 - 20:59

Ria De Groot:

Wat een fantastische boeiende vakantie moet dit zijn, zo rijk aan natuur en cultuur.
    Het is alleen maar genieten, ook wel vermoeiend denk, maar jullie hebben tijd genoeg om te relaxen !! Geniet met volle teugen !!

• 24 Januari 2016 - 14:34

Carla:

Hilarisch verhaal ,
    Dat met die hemel en die peepshow .......
    En de 2000 trapjes......
    Erg gelachen
    Of je daar toch ook wel een beetje belazerd wordt.........
    Maar dagelijkse humor is ook een MUST
    Geniet nog lekker verder en super veel plezier gewenst
    Enne....schrijf eens iets over diner / avondeten als je wil.
    Lieve groet Car.