De rit van don khon naar phnom penh. - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van huubenada vliet - WaarBenJij.nu De rit van don khon naar phnom penh. - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van huubenada vliet - WaarBenJij.nu

De rit van don khon naar phnom penh.

Door: ADA

Blijf op de hoogte en volg huubenada

21 Januari 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

Lekker stukkie met de bus, dan zie je nog wat van het land !! Dachten wij, nou dat hebben we! S ochtends om 8 uur van het eiland gegaan met een bootje naar de overkant , vandaar rugzak achterop en stukkie lopen naar het busstation, daar de formaliteiten ingevuld voor Cambodja en met zo'n dertig andere backpackers de bus in naar de grens van Cambodja, dat duurde twintig minuten en viel ons mee, de bus was redelijk tot goed ! De eerste truc : lopend moet je de grens over en van iedereen wordt je temperatuur opgemeten ! Als het goed is krijg je een briefje van de dokter , want als je ziek wordt , kan je je gratis melden bij het ziekenhuis ! Iedereen goedgekeurd , en wij verder , daar moesten we in een restaurantje ( lees : overdekte tent met stoelen) even wachten tot een visa in ons paspoort klaar was. Plm uurtje , we kregen netjes ons paspoort terug en de bus kwam met tien twintig minuten werd ons gezegd, na twee en een half uur zagen we iets de grens naderen , een bus met toeristen die naar laos gingen, dan zal dat onze bus naar Cambodja wel zijn !! Maar alvorens wij konden vertrekken moest er even gesleuteld worden ! Dat duurde ook plm 2 uur , al met al vertrokken we dus pas om half drie , en om nu te zeggen dat hij gemaakt was : nee, de kluts was stuk, volgens ingewijden , dat betekend dat hij niet kan schakelen , nou niet , het kan wel, maar dan gaat er iemand achterin de bus (daar zit ergens een motor)een luikje open doen en roept de chauffeur voorin hai hai , geeft de man bij het Luik een tik met de hamer , en dat gaat zo door tot hij eindelijk in z'n vier of vijf zit.Zo is er heel wat afgehamerd want de weg hier naar toe is het zelfde als een crossbaan voor motoren .En zo kwamen we dus in phnom penh aan . We werden om twee uur snachts gedropt in het industriegebied , waar vier tuktuk drivers de nacht. Terroriseerde, voor veel geld kon je naar je hotel gebracht worden, eerst proberen ze je nog in een hotel te krijgen waar hun connecties mee hebben, onder het mom van jullie hotel is not. Good, not. In centre ! Maar we hebben volgehouden ennen waren al met al om half drie in een mooi hotelletje ! Lekker geslapen en nu eerst ontbijten , goep doei mazzel dag XXX

• 21 Januari 2014 - 18:26

Marjan Plaisant :

Nou nou jullie hebben wel een flink avontuur beleeft onderweg, ik denk dat jullie blij waren dat je op de plaats van bestemming waren !!! Nu gaan jullie weer lekker genieten van Pnohm Penh en eindelijk weer eenlekker hotelletje nemen, ik hoop dat jullie verdere reis wat soepeler verloopt wel voorzichtig doen he. Ik wens jullie nog veel plezier en het de volgende verslag ha ha we missen jullie nog steeds!!!!! Veel liefs van Marjan plaisant♡♡

• 21 Januari 2014 - 18:34

Lieke:

Wat een geweldig avontuur weer, zo maken jullie wel heel wat mee .nu even lekker uitrusten en dan weer verder zeker? Nou heel veel plezier en onwijs genieten groetjes.

• 22 Januari 2014 - 15:17

Wil:

Jullie maken nog eens wat mee zeg. Ik hoop dat Cambodja heel mooi is en dat we nog veel van jullie horen. Maken jullie nog heel veel plezier en blijf genieten!!!!!

• 22 Januari 2014 - 15:34

Ria De Groot. :

Nou nou, wateren gedoe zeg om van. À naar B te komen, het is een hele overlevingstocht, maar de aanhouder wint , en dan proberen ze je ook aan het einde van de rit nog af te zetten ook, maar uiteindelijk kwamen jullie in een goed hotel en een lekker bedje terecht, dat was na zo een vermoeiende reis een welkome zege, blijf genieten van jullie spannende avontuur, dan genieten wij van jullie mooie reisverslagen .

Heel veel liefs en een dikke kus van Ria !!

• 24 Januari 2014 - 12:15

Leonie:

Het is altijd weer verrassend, wat je tegen komt in zo'n vakantie. Een bus met mankementen, hoe bedoel je hij rijd toch. Je kan je overal wel druk om maken .Misschien moeten we wel wat meer van de oosterse mentaliteit over nemen. Hier zijn weer eens geconfronteerd, met de bureaucratie.
    Dachten we dat K en J woonruimte hadden, dus niet. Reden, ze hadden bij een ander loket moeten zijn.
    Er zijn hier een heleboel kastjes en muren, en daar sturen ze allemaal naar toe. Op zulke momenten lijkt me het een verademing, om in een land te verblijven waar ze het allemaal niet zo nauw nemen.
    Geniet er nog maar even van!

Groetjes leonie